joi, 6 iunie 2013

Nevoia ne invata pe fiecare dintre noi....

Cu totii stim ca putem mai mult, ca nu trebuie sa depindem doar de pregatirea noastra de baza dobandita in scoli. Traim intr-o lume expansiva, care practic ne obliga sa cercetam si sa dobandim noi valente si veleitati.

Sa presupunem ca am achizitionat o interfata auto pentru a face o diagnoza masinii noastre.
Multi ne impacientam si consideram ca mai departe e treaba de ...... meseriasi...:)
Nimic mai neadevarat.
Bineinteles ca exista la un moment dat nevoia de a interpreta niste date, niste parametri pe care interfata ni i-a trimis si pe care programul in care lucram ni-i semnalizeaza. Dar pentru fiecare exista solutii, si nu unele de compromis. Internetul ne ofera atat de multe informatii, incat peste noapte putem deveni deja niste mici specialisti in domeniu.

Sa revenim....
Am achizitionat interfata, avem un laptop cu baterie incarcata, pe care avem un sistem de operare instalat (este de preferat Windows XP, majoritatea driverelor instalandu-se mai greu pe Vista sau Windows 7 si 8, asta mai ales daca nu va pricepeti la partea de software).
Mai departe, tot ce trebuie sa facem este sa instalam pe laptop driver-ul interfetei, programul pe care vom lucra si sa o conectam la cele doua mufe (cea de la masina, fie OBD sau OBD2, dar si la calculator, fie prin mufa USB, fie prin conectarea la bluetooth sau wireless).

Mai jos aveti o imagine cu o mufa OBD2 (16 pini), ca ajutor sa o puteti identifica mai usor. De obicei o gasim sub bordul masinii, in zona volanului, dar poate fi si in alte parti (cum ar fi torpedoul).


Odata conectati fiind, se va aprinde un LED pe interfata care ne va fi martor ca respectiva conexiune s-a realizat cu succes. Trebuie sa porniti motorul, la relanti, sa identificati in care mufa USB este conectata interfata si daca a recunoscut-o si sa dati comanda SCAN din programul calculatorului dumneavostra.

Interfata soft-ului este destul de simplista, folosind o engleza de baza, cu acele cuvinte deja ultra cunoscute noua. Exista si programe in limba romana, dar nu este un motiv sa ne speriem.

Dupa ce veti da comanda SCAN, veti mai fi nevoiti sa oferiti unele date referitoare la tipul masinii, anul de fabricatie, motorizare, etc....chestii simpliste.

Intr-un final, scanarea se va termina si veti cunoaste erorile pe care le aveti in calculatorul masinii. Aceste erori sunt ca niste coduri si pot fi interpretate (traduse) folosind anumite tabele tip pe care le gasiti online. Unele dintre acestea le ofer chiar eu pe acest blog.

Mult succes!!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu